פרס: "מדובר בתוכנית לביצוע טבח בחברי הקיבוץ"

בנצי לייזרוביץ No Comments on פרס: "מדובר בתוכנית לביצוע טבח בחברי הקיבוץ"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה שמעון פרס סייר היום בבתי הילדים של קיבוץ זיקים ובסוללת כיפת ברזל באשקלון ועקב מקרוב אחרי האירועים הביטחוניים בגזרת עזה. במסיבת העיתונאים שערך הנשיא לתקשורת הבינלאומית בסוללת כיפת ברזל אמר הנשיא: "רק עכשיו מתבהרת התמונה במלואה – הייתה זו תכנית רצחנית לבצע טבח רחב היקף בחברי קיבוץ סופה. בזכות צה"ל נמנע אסון כבד. מדובר בחפירת מנהרה שמגיעה אל תוך היישוב כשכוונת 13 המחבלים הייתה לצאת ממנה, לחטוף ולרצוח את חברי הקיבוץ. לצערי, יש מאות מנהרות ולפני שבוע היינו עדים גם לניסיון חדירה של מחבלים דרך הים לקיבוץ זיקים. אין לזלזל בתופעת המנהרות וברצון העז של ארגוני הטרור בעזה ובראשם הזרוע הצבאית של החמאס, לקיים פיגוע רחב היקף דרך המנהרות. אני מצדיע לחיל האוויר, לשב"כ לזרועות המודיעין ולחיילי צה"ל על סיכול הפיגוע ועמידתם האיתנה מול ארגוני הטרור בים באוויר וביבשה. באתי עכשיו מקיבוץ זיקים, ופגשתי שם ילדים ואימהות הנחושים להמשיך ולחיות בקיבוץ ולא מוכנים להיכנע לירי הטילים ולפעולות הטרור. אני מעריך את העורף הישראלי, את אומץ ליבם, זו התמודדות לא פשוטה".

הנשיא התייחס להרג הילדים אתמול על חוף עזה ואמר: "כולנו מצטערים על אובדן החיים של ארבעת הילדים בחוף הים בעזה אתמול. חיל האוויר הישראלי עושה מאמץ עליון להימנע מפגיעה בחפים מפשע. הוא נוקט זהירות כפולה ומכופלת כדי למנוע פגיעה באזרחים. אני אומר זאת בלב שלם – בצבא ההגנה לישראל אין אדישות לחיי אדם, בעוד השיטה בה נוקט החמאס היא רצח, שפיכות דמים ושימוש בילדים ובנשים כמגן אנושי לטילים שלהם. החמאס אינו רוצה בטובת אנשי עזה, אלא רק בהרס וחורבן".
הנשיא הדגיש כי אזרחי עזה אינם אויבים של מדינת ישראל: "האויב שלנו הם ארגוני הטרור בעזה. אנו רוצים ברווחת עזה ומי שממיט על עזה הרס ואסון כבד הם ארגוני הטרור עצמם".

במהלך מסיבת העיתונאים נשא דברים גם מפקד מערך ההגנה האווירית תא"ל שחר שוחט ועדכן כי "סוללת כיפת ברזל ירטה מעל ל-90 רקטות מעל מרחב אשקלון. חיילי מערך ההגנה האווירית נחושים להמשיך ולהגן על ישראל ולהישאר פרוסים בשטח ככל שיידרש". הנשיא הביע הערכה כלפי חיילי כיפת ברזל ואמר: "איני יודע מה היינו עושים ללא כיפת ברזל. אתם עוסקים בהצלת חיים של ממש".



0 תגובות